דף הבית > בלוג > העסקת ממונה בטיחות עבור עסקים שאינם נדרשים עפ"י חוק

העסקת ממונה בטיחות עבור עסקים שאינם נדרשים עפ"י חוק

בעוד החוק מחייב בתי עסק מסוימים לעבוד עם ממונה בטיחות מקצועי, בפועל, העבודה עם בעל מקצוע זה משתלמת וכדאית עבור עסקים רבים, גם אלו אשר אינם מחויבים לכך על פי חוק.

בשנים האחרונות אנו צופים במגמת עלייה של 67% במספר העסקים ששוכרים את שירותיו של ממונה בטיחות ושאינם נדרשים לכך בחוק. הסיבה לכך נעוצה ביתרונותיו הרבים בנוכחותו של הממונה, התורמים משמעותית לשגשוג והצלחת העסק.

 

כדאיות עסקית וכלכלית מוכחת:

פעילותו של ממונה הבטיחות באה כאמור להבטיח עמידה בתקנות הבטיחות המוגדרות בחוק, ובכך להבטיח כי בית העסק יעבור ללא כל קושי ביקורות בריאותיות ובטיחותיות שונות, להן מחויבים בתי עסק בישראל.

בעוד שעסקים רבים נכשלים בביקורות אלו ונאלצים לגשת אליהן שוב ולשלם בזמן יקר ובלא מעט כסף על הכנה לביקורת מחודשת ותיקון כשלים בטיחותיים, עסקים הנהנים מליווי שוטף ע"י ממונה בטיחות נמנעים מתקלות וביקורות שליליות ומצמצמים ב-90% את הפוטנציאל לתאונות עבודה.

מסיבה זו ומסיבות נוספות רבות, ליווי ממונה בטיחות מהווה עסק משתלם מאוד עבור בתי עסק שונים ומביא להתייעלות ארגונית וכלכלית כאחד.

 

בטיחות וביטחון במעלה הראשונה:

אולם הנושא העיקרי המניע עסקים רבים לשכור את שירותיו של ממונה בטיחות נעוצה ביכולתו להביא למניעתן של תאונות עבודה ומקרי מוות, צמצומן של תקלות ומקרים בהם נוצר נזק לרכוש, הימנעות מתביעות בגין נזקים פיזיים במקום העבודה וכו' – כל אלו יכולים לחסוך הרבה מאוד כסף ומשאבים רבים לכל עסק.

באמצעות פיקוח ובקרה על התנהלות העבודה (שלבי הייצור, שימוש במכונות, עבודה בגובה ועוד) הממונה מתריע ומדווח על כל סיכון עתידי שעלול להתרחש ומסייע במניעתו/הפחתתו באופן משמעותי.

אולם זהו רק חלק קטן מעבודתו,  ממונה הבטיחות הוא האחראי על כתיבת תכניות בטיחות, עמידה בדרישות הרשויות, כבאות ומשטרת ישראל, הדרכות עובדים והטמעת מערך בטיחות מקיף.

עבודת הממונה היא גדולה ומקיפה ומבוצעת בהתאם לגודל, סוג וצרכיו של העסק אותו הוא מלווה.

לסיכום, היינו מסתפקים גם אם התועלת של הממונה הייתה מסתכמת בשמירה על בטיחותם של עובדים ומבקרים, אך למעשה מדובר בהרבה יותר מזה.

קיימים יתרונות עקיפים כתוצאה מעבודתו של ממונה הבטיחות – במכלול הסופי, אנו ממליצים לעסקים רבים, אף אלו שאינם נדרשים לממונה בטיחות עפ"י חוק, לשכור שירותי ייעוץ בטיחותי, שירותים מומלצים ומשתלמים לכל עסק.

נכתב על ידי יניב זהבי, ממונה בטיחות.

מעוניינים לדבר עם מומחה בתחום? השאירו פרטים כאן או התקשרו ל-03-8061313

טופס תחתון

מעוניינים לדבר עם מומחה בתחום?

מלאו פרטים או צרו עמנו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם!
  • טלפון

    037176264

  • מרדכי רוז'נסקי 18 כניסה ב'
    א.ת חדש ראשון לציון

  • א' - ה'
    08:00-17:00